« 公開されたメールについて思うこと | Main | 竹島の日制定は当然のこと »

March 02, 2005

真の友好関係確立のために~日韓関係について思うこと

韓国の盧武鉉(ノ・ムヒョン)大統領は、昨年の光復節の演説で「今も親日の残滓(ざんし)が清算されず、歴史の真実さえ明らかにできていない。歪曲(わいきょく)された歴史を正さなければならない」と述べた。さらに昨年暮の指宿での日韓首脳会談の記者会見において「随分永い時間が経っているのに未だに歴史の問題が解決していない」という趣旨の発言をしている。そして昨日の三一節(三・一独立運動記念日)の演説で「過去の真実を究明し、真に謝罪、反省し、賠償すべきことは賠償して和解するべきだ。それが世界の歴史清算の普遍的方式だ」と述べている。いずれの発言も、問題の根本は日本にあるとしているようなのだが、それは正しい認識なのだろうか?

日韓関係・日中関係はとても大切だと私は思います。単に二国間の関係が良くなるだけでなく、三国の関係が良くなり連携して地球規模で発生している様々な困難を解決していく必要があると考えるからです。

そこで日韓関係ですけれども、この両国の間にある問題が解決されないままでいるのは双方が責任を果たしていないからだと思います。通常、この問題を議論するときには「日本側にのみ問題あり」という前提で進められることが多いのですが、実は韓国側の歴史認識を改めないことには未来志向の善隣友好関係の構築なんてできない話なのです。(もちろん日本が改めなければならないこともあるのだけれども、それは当然のこととしての話ですので念のため)

まずは、朝鮮半島の近代化を自力ではなし得なかったという事実を認めることです。韓国では「日本に侵略されたために自らの力で近代化する機会を奪われたのだ」と主張し、公教育の場においてもそのように教えているようです。「悪いのはすべて日本」というのですね。(この点については、入門韓国の歴史―国定韓国中学校国史教科書などを参照してください)

しかし、史実は違っています。明治政府は朝鮮を侵略して植民地にしようなどとは考えていませんでした。開国間もない日本は自国のことで精一杯。欧米の進んだ科学技術や社会制度を導入して国を富ませ力をつけておかないと列強の植民地にされてしまうという危機感から国づくりに邁進していました。

そして隣国の朝鮮にもその考えを伝えました。なぜそんなことをしたかといえば、当時の朝鮮は1392年に李成桂によって建国された李朝の時代ですけれども、かつての日本同様、鎖国をしていたからです。そのために時代の流れから取り残され、技術的にも経済的にも欧米に比して劣った状態にあったのです。朝鮮が欧米列強の植民地になるようなことがあると日本はとても困ります。朝鮮にも鎖国を解いてもらい、日本と同様に欧米の進んだ科学技術や社会制度を導入して国を富ませ力をつけておくという政策を進めて欲しかったのです。できたらそれは朝鮮人自身の力によって行って欲しいと考えていました。

ところが朝鮮はそれを拒否します。正確に言うならば、実は朝鮮にも欧米の進んだ科学技術や社会制度を導入して国を富ませ力をつけることで欧米列強の植民地にさせられるのを避けようと考えた人々がいます。彼らは開化派と呼ばれており、代表的な人物としては金玉均(キム・オクキュン)などがいます。

1882年、金玉均は朝鮮王の高宗によって東京へ派遣されます。訪れた日本の繁栄した姿を見て彼は悟るのですね。「このままではいけない」と。日本のように近代化しないと欧米列強のいいようにされてしまうと気づいた彼は、日本滞在中、福沢諭吉や渋沢栄一などと交流し、帰国後、王に朝鮮の近代化を献策します。高宗はそれを受け入れて朝鮮の近代化に着手するのですが、学問と言えば朱子学しか知らない官僚や貴族に反対されて潰されてしまうのです。

「貴族」というと意外に思われるかもしれませんが、李朝は日本で言えば平安時代の藤原氏による摂関政治のような体制でした。王は始祖である李成桂の男系の子孫によって世襲されていましたが、政治の実権は后の一族によって握られていたのです。これを「勢道政治」と言います。さらに李朝は王統の対抗勢力を徹底して排除していました。土地はすべて王のものだし、地方へ赴任した貴族も2~3年で異動させて力を蓄えることのないようにしていました。日本では源氏にしろ平家にしろ、天皇や皇族の子孫が土着化して力を蓄えることで武士階級が成立していますが、朝鮮では武士が生まれないようになっていたのです。そもそも軍事力は明や清といった宗主国に依っていたのですから不要でもあったのですが。

さらに人が群れることを認めていませんでした。その結果、宗門一族で結束することになります。そして一族の出世頭は一族の他のメンバーの面倒を見るのが当然とされていました。面倒見てやらないと密告されて足許をすくわれかねないのですから、面倒を見ることになるのですが、それは腐敗にも繋がりますね。国の繁栄よりも個人や一族の繁栄が優先されてしまうのですから。今日でも政権末期になると大統領の一族の不正が発覚し、司法の裁きを受けるなんてことが繰り返されています。民主的な大統領とされた金大中大統領の一族でさえ司直の手を煩わせているのですから根は深いです。その源流は李朝時代に形成された文化によるところが大きいのです。

それはともかく、朝鮮の近代化に失敗した金玉均は日本に亡命します。しかし日本は彼を見殺しにします。事実上、軟禁状態におかれ、金銭的にも相当困ったようです。早稲田大学の図書館には大隈重信に宛てて窮状を訴える手紙が残されていることからも、それは窺えます。結局、彼は日本で10年ほど過ごした後、周囲が止めるにもかかわらず祖国の近代化をすすめる糸口を掴もうとして上海に渡るのですが、すっかり守旧派に取り込まれていた高宗の后の閔氏一族が放った刺客に殺されてしまいます。(1894年3月28日)

その間、朝鮮の宮廷は日本に近づいたかと思えば清に近づき、日清戦争で日本が勝利したものの三国干渉で遼東半島を放棄すると今度はロシアを頼りにするといった具合で、自立した国家運営をなしえませんでした。自主独立の朝鮮民族国家を建てる機会はいくらもあったのに、それを逃がしてしまいます。日清戦争に日本が勝利することで朝鮮は大韓帝国として清から独立するのですが、それすら日本の傀儡政権と主張し、日本による侵略の証としています。そのくせ竹島(韓国名は獨島)領有の根拠として大韓帝国の発した勅令を持ち出してくるのだからわけがわからない。ちなみにこの勅令は鬱陵島の領有を宣言していますが、竹島の領有を主張できるものでありません。第一、地図が作成されていない。正確な位置を知らないで領土の主張ができるものでしょうか。

韓国の歴史教科書を見れば明らかなように、朝鮮半島の近代化を自力ではなし得なかったという事実を認めないために、古代にまで遡って歴史の捏造をしなければならなくなるのです。いかに日本は酷いことをしているのかということをフレームアップしておかないともたない歴史なんておかしいでしょ。そのおかしさに気づいてもらえないことには、共通の歴史認識なんていうものは生まれるわけがないですし、韓国の人が納得できる謝罪を日本がすることもないはずです。

ここまで韓国側の問題に触れてきましたが、日本側に問題がないわけじゃありません。徴用した労働者の死を家族に知らせていなかったり(日本の常識としても問題だけれども、日本以上に家族の情愛が細やかで密な朝鮮の文化からするとこれは最悪!)、未払い賃金があったのに敗戦を理由に支払っていなかったりという問題がありますし、やってもいないことをやったなどと口にしています。今日、日本統治時代の問題点として韓国側が取り上げている話を辿っていくと日本に発信元がある場合が多々あるのです。

こういうことを言うと「あいつはウヨだ」だなんてレッテル貼りをされることでしょう。しかし私は右にしろ左にしろ、はじめに思想ありきではありません。事実をひとつひとつ自分自身で咀嚼して判断するのみです。日韓関係に興味を持ち始めたのは、参議院のウェブサイトで日韓交渉の日本政府代表を務めていた久保田貫一郎・外務省参与が巷間「久保田妄言」と称されている発言について説明している議事録を目にしたのがきっかけです。その昭和28年10月27日の参議院水産委員会の議事録によれば、氏の発言を「妄言」と決め付けるのはいささか問題があるのではないかと思いました。韓国側の動きがあってでてきた発言なのですから、それを知った上で判断しないとフェアーとは言えないと感じたのです。
なおこの議事録は国会会議録検索システムを使うと簡単に見つけられます。

ここで縷々述べてきたことをより詳しく知りたい方のために参考図書を紹介しておきます。
「日帝」だけでは歴史は語れない(三交社)および韓国併合への道(文芸春秋)
著者の呉善花(オ・ソンファ)さんはひとつの違和感を持っていたといいます。学校で習う日本の姿と両親から聞かされていた話とのギャップにです。それでも学校で習ったことの方が正しいのだろうと信じていたそうです。それが氷解するのは米国留学の足がかりとして日本に留学してからのこと。出会った日本人が日韓併合に到るまでの歴史を世界史の中に位置づけて冷静に見ているのを知り、歴史を歪曲しているのは韓国の側であると知ったと言います。そして書かれたのがこの本です。

同じ著者の生活者の日本統治時代―なぜ「よき関係」のあったことを語らないのかもおすすめ。ただこの本については「登場しているのは日本統治時代にうまい汁を吸った連中じゃないか」という批判があります。そういった声には次の2冊で反駁したいと思います。

私が朝鮮半島でしたこと1928年‐1946年(草思社)
これは戦前の朝鮮半島で土木工事に携わった人の体験記です。作業員として工事に関わった人たち(つまり庶民ですね)との交流にも触れられています。それを読むと「一方的に虐げられた」とする韓国の「自虐史観」がつくりものなのできないかとの疑いを強くします。

もう1冊はイザベラ・バードというイギリス婦人の旅行記です。
朝鮮紀行―英国婦人の見た李朝末期(講談社)
彼女は1894年から1897年にかけて4度朝鮮半島を旅をしますが、それを記録したものです。当時のヨーロッパ人としては仕方のない部分もあるのですが、多少東洋的なものに対して偏見があります。日本も旅行しているのですが農村地帯についてはボロクソ言っています。どうも田舎が嫌いだったみたい。ですからそこのところは割り引いて見なければならないのですが、全体としては見たままを描写していると言ってよいでしょう。それによれば李朝末期の状況がどのようなものであったかがわかります。今日、日本統治時代の庶民の暮らしが悲惨なものであったとされ、それはすべて日本の侵略によってもたらされたのだとされているのですけれども、その主張には誇張や曲解が含まれていることがこの本から窺えます。

さらにもう1冊加えさせてください。
韓国人の情緒構造(新潮社)
この本は韓国を代表する日刊紙のひとつである『朝鮮日報』の取締役や論説顧問を務めた李圭泰(イ・ギュテ)さんのコラムをまとめたもので、韓国人のものの見方考え方を紹介しています。そのなかには日本人にも共通するものもあれば、思いもしない相違点もあります。なまじ似ているものがあるものだから互いの違いを認めずに相手を貶していたり、腐していることがありはしないでしょうか。それを反省させられる良い本でした。

[関連ファイル]

Dokdo is not Korean territory. The island is the Japanese territory where it is called Takeshima. It is decide by Treaty of San Francisco.
Article by Korean about Takeshima(Dokdo)

|

« 公開されたメールについて思うこと | Main | 竹島の日制定は当然のこと »

Comments

私の拙い主張にコメントをいただきまして、ありがとうございました。平さんのご意見を拝見いたしまして、日韓関係に大変お詳しい方だと感心いたしました。

日韓の歴史認識にこうもズレがあることが、様々な摩擦を生んでいる原因と思います。でも、韓国が国として誤った歴史認識に基づく教育を行っている以上、日本人が何を言おうと聞く耳は持ってもらえないと思います。また、韓国がどのような歴史教育を行おうと日本がとやかく言っても始まらないと思います。

日韓両国民が交流をしていく中で、オ・ソンファさんのような人を増やしていくことが大切なのだと思っています。ただ、国と国との関係においては、正当な認識を持つべきと考えます。歴史認識は置いておいても、一国の大統領たる人物が40年前の日韓基本条約を無視するような発言は、それが韓国民の心情を考慮した国内向けの発言としても慎むべきです。ましてや、日本の拉致被害者を引き合いに出すなど、言われた方の心情を無視した発言は失言とも取れるものです。

平さんのご意見を参考にして、これからもいろいろ勉強をしていきたいと思います。今後ともよろしくお願いします。

Posted by: tomorin | March 02, 2005 at 09:05 PM

tomorinさん、コメントありがどうございます。

》日韓の歴史認識にこうもズレがあることが、様々な摩擦を生んで
》いる原因と思います。でも、韓国が国として誤った歴史認識に基
》づく教育を行っている以上、日本人が何を言おうと聞く耳は持っ
》てもらえないと思います。
おっしゃる通りだと思います。しかし聞く耳をもってもらわないことには良き隣人として関係を深めていくことはできないと思います。ですから「韓国がどのような歴史教育を行おうと日本がとやかく言っても始まらない」と諦めてしまってはならないのではないでしょうか。声高に相手の非をあげつらわなくても事実をもって語らしめば良いのですから地道に事実を語ることです。

多分今頃どこかの掲示板で日韓のネチズンがバトルを繰り広げていることでしょう。しかし史料や史実に基づかないやりとりをいくらやったところで意味ありません。それどころか偏狭な攻撃的な感情のぶつけ合いからは嫌悪感は生まれても信頼感が生まれることはありません。ですから、まともな歴史の議論ができるようにするために、きちんと勉強しておくことです。たとえ大学教授なんて肩書きのある方でも史料や史実の理解で誤解や時には曲解をしていることがあるので要注意です。

》日韓両国民が交流をしていく中で、オ・ソンファさんのような人
》を増やしていくことが大切なのだと思っています。
そうですね。呉善花さんは故国では売国奴扱いされていますが、一方的に日本にシンパシーを寄せているわけではありません。日韓双方を熟知しているだけに、日本の問題点や課題の指摘は鋭いですし、時には大変厳しいものになります。そのことを韓国の人は知らないのですね。彼女の書いたものをきちんと読んでくれると良いのですが……。

》一国の大統領たる人物が40年前の日韓基本条約を無視するような
》発言は、それが韓国民の心情を考慮した国内向けの発言としても
》慎むべきです。ましてや、日本の拉致被害者を引き合いに出すな
》ど、言われた方の心情を無視した発言は失言とも取れるものです。
まったく同感です。がしかし、韓国の「反日」の半分は日本にも責任があるのです。本文でも触れましたけれども、日本人がでっち上げた話が韓国で独り歩きを始め、国中を徘徊しているものがいくつもあるのです。

たとえば、従軍慰安婦にするために挺身隊として若い女性を強制連行したという「体験」を告白した吉田某という男がいます。彼の出版した「告白本」を出版から数年経ってから日本の新聞社が見つけてきて騒ぎ立て、それにつられて韓国でも注目されるところとなりました。ところがこの「体験」というのが真っ赤な嘘。それに真っ先に気づいたのは彼が強制連行したという地域の地元紙の記者でした。さらに現在日本大学教授の秦郁彦さんのフィールド調査により嘘が暴かれ、吉田某も自身の「体験」がでっち上げ立ったことを認めています。しかし韓国内では今でもそれが真実であると受け止められていて、従軍慰安婦に対する補償を求める動きにつながっています。

従軍慰安婦と言った場合、日本政府あるいは日本軍によって強制的に連行されて性的行為を強要させられた者という意味合いで使わています。ところがこのような定義に合致する事例はないみたいなんですね。宮沢内閣のときに日本政府は韓国まで調査団を送り込んで聞き取り調査までしているのに見つかっていないのです。ところがどういうわけか日本政府は当時の河野官房長官談話で認めてしまうのです。やっていないことをやったというのは歴史の歪曲でしょ。日本が韓国民に対して謝罪しなければならないことがあるとするなら、真っ先に挙げなければならないのはこの点です。

これはほんと罪つくりだよ。落下傘工場とか銃弾なんかを作っていた工場とかへ派遣されていただけなのに、挺身隊と慰安婦がごっちゃになったまま日本政府が肯定してしまったものだから、周囲から白い眼で見られたご婦人がどれだけいることか。日本では慰安婦と挺身隊とは別のものとわかっていますけど、韓国では「挺身隊=慰安婦」なんですから。韓国は日本以上に貞操観念が強いから日本人の私たちが思う以上に辛いめにあっているはずです。

Posted by: 平 誠 | March 03, 2005 at 08:17 AM

Go Korea/Japanという日韓交流サイトで討論してますが…
韓国人と日本人との歴史認識のズレは、すごいですね。
韓国の歴史小学教科書なんかは、ひどいですね。
悲しくなるのは、国際的に冷静な判断で歴史認識している在日朝鮮人を「売国奴だ」と よく韓国人が 罵ることです。
韓国の意見は、ほぼ統一されてますね。
http://www.gokorea.jp/trans_bulletin/forum_list_view.html?uid=5059&fid=5059&thread=1000000&idx=1&page=1&sort=&keyword=&tb=transEtc4

Posted by: 猫耳通信社 | July 28, 2005 at 12:54 PM

Amazing blog! Do you have any recommendations for aspiring writers? I'm hoping to start my own site soon but I'm a little lost on everything. Would you recommend starting with a free platform like Wordpress or go for a paid option? There are so many options out there that I'm totally overwhelmed .. Any recommendations? Thank you!

Posted by: Compte de Minecraft Gratuit | January 02, 2014 at 06:34 PM

Great site you've got here.. It's hard to find excellent writing like yours these days. I really appreciate people like you! Take care!!

Posted by: SEO News | February 09, 2014 at 09:18 PM

To get back together with your ex, you'll need to get her to want you again. Few years back, the chances of getting a valid psn code in Asian countries were less than 80%, but now, the success rate is here we are at 100%. I myself have hundreds of old Cd's lying around in good condition that I've collected over the years.

Posted by: psn code generator | February 14, 2014 at 10:12 PM

Its like you read my mind! You seem to know so much about this, like you wrote the book in it or something. I think that you could do with some pics to drive the message home a little bit, but other than that, this is excellent blog. An excellent read. I will definitely be back.|

Posted by: dobryprogrampit.pl | February 20, 2014 at 06:31 AM

I got this site from my friend who shared with me concerning this web site and now this time I am visiting this website and reading very informative articles or reviews here.|

Posted by: program do rozliczania pit 2013 | February 27, 2014 at 11:18 AM

One thing that sets this site apart is the unique content that tests your Simpsons knowledge. For satin finishes, you should use mild abrasives like Bon Ami, Bar - Keepers Friend, or similar products. For years there had been tons of sites claiming that they would give this and that.

Posted by: psn code generator | March 01, 2014 at 11:29 PM

Hey there! I could have sworn I've been to this site before but after checking through some of the post I realized it's new to me. Anyhow, I'm definitely happy I found it and I'll be book-marking and checking back frequently!|

Posted by: program do rozliczania pit 2013 | March 03, 2014 at 07:59 AM

Home loans from Firstblue come with attractive features. Consequently this is advantageous to be able to persons who wish to complete his or her house loans more quickly. Top income for a family of 1-4 remains at $89,550 and 5-8 at $118,200.

Posted by: local.yahoo.com | March 06, 2014 at 03:42 AM

I leave a response when I especially enjoy a article on a website or I have something to valuable to contribute to the discussion. Usually it is a result of the passion displayed in the post I browsed. And on this article 真の友好関係確立のために~日韓関係について思うこと: 今日のひとこと. I was moved enough to drop a comment ;) I actually do have a couple of questions for you if you don't mind. Could it be just me or do a few of the remarks appear like written by brain dead people? :-P And, if you are writing on other online social sites, I'd like to keep up with you. Would you list all of your communal sites like your Facebook page, twitter feed, or linkedin profile?|

Posted by: darmowy program pit 2014 | March 06, 2014 at 09:58 AM

Generally loans will include extra fees in addition with interest charged. Consequently this is advantageous to be able to persons who wish to complete his or her house loans more quickly. Lending is relatively simple, with a lot of companies that, in order to receive it possible.

Posted by: Ezlocal.com | March 06, 2014 at 08:03 PM

Quality articles or reviews is the important to interest the visitors to visit the website, that's what this website is providing.|

Posted by: program do rozliczania pit 2013 | March 06, 2014 at 11:45 PM

Real estate has been one of the most preferred forms of investment by Indians for decade. A lot of times something could be kept as guarantee with the loan company whenever enormous amounts will be handed. The interest rate charged for these loans is considerably lower than unsecured loans and the repayment programs can also be longer.

Posted by: hometown ledner | March 07, 2014 at 07:28 AM

You will find that you can fill out one application and have it sent to several different lenders at one time and you will receive information in your email box. If you meet the criteria of the underwriter and lender, you are good as gold to get the loan. Nowadays, the expenditures can be designed through Non-Resident Normal (NRO) concern or the Non-Resident Exterior (NRE) concern.

Posted by: home town ledner | March 07, 2014 at 08:59 AM

Generally loans will include extra fees in addition with interest charged. The folks on this group are these with rising buying energy capacity. Nowadays, the expenditures can be designed through Non-Resident Normal (NRO) concern or the Non-Resident Exterior (NRE) concern.

Posted by: kudzu.com | March 07, 2014 at 01:57 PM

Heya! I'm at work browsing your blog from my new iphone 3gs! Just wanted to say I love reading through your blog and look forward to all your posts! Carry on the superb work!|

Posted by: program pity 2014 | March 08, 2014 at 02:11 PM

Today, I went to the beach front with my kids. I found a sea shell and gave it to my 4 year old daughter and said "You can hear the ocean if you put this to your ear." She placed the shell to her ear and screamed. There was a hermit crab inside and it pinched her ear. She never wants to go back! LoL I know this is entirely off topic but I had to tell someone!|

Posted by: darmowy program pit 2013 | March 09, 2014 at 04:57 AM

This paragraph will assist the internet users for building up new blog or even a weblog from start to end.|

Posted by: pit 2013 program | March 09, 2014 at 01:32 PM

Wow, fantastic blog layout! How long have you been blogging for? you make blogging look easy. The overall look of your web site is fantastic, as well as the content!|

Posted by: program do rozliczania pit 2014 | March 10, 2014 at 04:51 AM

Home loans from Firstblue come with attractive features. A lot of times something could be kept as guarantee with the loan company whenever enormous amounts will be handed. As opposed to credit cards, personal loans provide inexpensive sources of funds.

Posted by: Hometownlender | March 10, 2014 at 07:24 AM

Your can update with you and the other third parties that you simply want to be notified on the loan method. The real estate agent, we used to sell our home, could not have been more different. New entrants into the industry can, of course, greatly benefit from completing the Ontario agent mortgage course.

Posted by: Hometown | March 10, 2014 at 09:49 AM

Home loans from Firstblue come with attractive features. Consequently this is advantageous to be able to persons who wish to complete his or her house loans more quickly. This will help you choose your preferred apartment before others do.

Posted by: mortgage broker atlanta | March 10, 2014 at 12:25 PM

Real estate has been one of the most preferred forms of investment by Indians for decade. Consequently this is advantageous to be able to persons who wish to complete his or her house loans more quickly. Nowadays, the expenditures can be designed through Non-Resident Normal (NRO) concern or the Non-Resident Exterior (NRE) concern.

Posted by: www.manta.com | March 11, 2014 at 04:51 AM

It's amazing in support of me to have a site, which is valuable in support of my knowledge. thanks admin|

Posted by: program pit 2014 | March 11, 2014 at 07:34 PM

I drop a comment each time I appreciate a post on a website or I have something to contribute to the conversation. It's caused by the passion communicated in the post I browsed. And after this article 真の友好関係確立のために~日韓関係について思うこと: 今日のひとこと. I was moved enough to post a leave a responsea response : ) I actually do have a couple of questions for you if you usually do not mind. Could it be just me or do a few of these remarks look like written by brain dead individuals? :-P And, if you are posting on additional places, I would like to keep up with everything new you have to post. Would you list the complete urls of your public pages like your linkedin profile, Facebook page or twitter feed?|

Posted by: noweprogramypit.com.pl | March 11, 2014 at 10:19 PM

I'm impressed, I must say. Seldom do I encounter a blog that's both equally educative and entertaining, and let me tell you, you have hit the nail on the head. The problem is something not enough people are speaking intelligently about. I'm very happy that I stumbled across this during my search for something relating to this.|

Posted by: program do rozliczania pit 2013 | March 13, 2014 at 07:08 PM

Hi, this weekend is good designed for me, since this point in time i am reading this impressive educational article here at my home.|

Posted by: pit 2013 program | March 14, 2014 at 03:41 PM

Very nice post. I just stumbled upon your blog and wished to say that I've truly enjoyed browsing your blog posts. After all I will be subscribing to your rss feed and I hope you write again very soon!|

Posted by: program pit 2013 | March 25, 2014 at 10:04 AM

Hey there would you mind stating which blog platform you're working with? I'm looking to start my own blog in the near future but I'm having a hard time selecting between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal. The reason I ask is because your layout seems different then most blogs and I'm looking for something completely unique. P.S Apologies for being off-topic but I had to ask!|

Posted by: nowy-program.pl | March 25, 2014 at 08:46 PM

Hi every one, here every person is sharing such familiarity, thus it's pleasant to read this web site, and I used to go to see this webpage every day.|

Posted by: pity 2013 | March 26, 2014 at 06:54 PM

Hey There. I found your blog using msn. This is a very well written article. I'll make sure to bookmark it and return to read more of your useful information. Thanks for the post. I'll certainly comeback.|

Posted by: program pit 2013 | March 28, 2014 at 10:52 AM

Hi there, I discovered your website by means of Google even as searching for a related subject, your web site came up, it appears great. I've bookmarked it in my google bookmarks.

Posted by: programpit-2014.pl | April 02, 2014 at 12:36 AM

Superb, what a web site it is! This webpage presents valuable information to us, keep it up.|

Posted by: Francisca | April 02, 2014 at 10:34 PM

Hey there! I just would like to give you a huge thumbs up for your excellent information you have here on this post. I will be returning to your website for more soon.|

Posted by: program pity 2014 | April 02, 2014 at 10:50 PM

Wonderful blog you have here but I was curious if you knew of any discussion boards that cover the same topics discussed in this article? I'd really love to be a part of group where I can get suggestions from other experienced individuals that share the same interest. If you have any suggestions, please let me know. Bless you!|

Posted by: pity 2013 | April 03, 2014 at 03:33 AM

We stumbled over here from a different website aand thought I might as well check things out. I like what I see so now i'm following you. Look forward to checking out your web page repeatedly.

Posted by: www.safaris-africa.info | May 09, 2014 at 03:41 AM

I really like itt when pople get together and share opinions. Great website, continue the good work!

Posted by: shadow fight 2 hack | May 18, 2014 at 07:16 PM

Ɗoеs yоur ssite have a contact paɡe? I'm having tгouble locating it but, I'd like to send you an e-mail. I've got some suggestions for your blog you might be interested in hearing. Either way, great site and I look forward to sеeing it expaոd over timе.

Posted by: chaussure nike homme | May 20, 2014 at 11:00 PM

I have been surfing on-line more than three hours nowadays, yet I never discovered any attention-grabbing article like yours. It's pretty value sufficient for me. In my opinion, if all web owners and bloggers made excellent content as you did, the net might be much more helpful than ever before.

Posted by: wind energy advantages and disadvantages yahoo | May 27, 2014 at 08:53 PM

Asking questions are genuinely fastidious thing if you are not understanding anything totally, however this paragraph offers fastidious understanding yet.

Posted by: hot ladies pink tool belt | May 28, 2014 at 11:16 AM

I'm running on a slow computer, but your website still is able to to load fast. Precisely what hosting provider are you currently using?

Posted by: Marion | May 31, 2014 at 08:11 PM

Ahaa, its fastidious discussion regarding this piece of writing here at this website, I have read all that, so now me also commenting here.

Posted by: mortal kombat x beta keys | June 07, 2014 at 06:17 AM

[T]he people will not love us unless they feel that we love them, care about them, and are ready to defend them. it's very straightforward, especially if you've played any other Facebook games of the same template, like Mafia Wars (another online gangster game) or Castle Age (same type but with a fantasy theme). Society says that every guy must find their own reality.

Posted by: clash of clans cheats | June 07, 2014 at 12:07 PM

Hi there, I enjoy reading through your post. I like to write a little comment to support you.

Posted by: หนังโป๊ออนไลน์ | June 11, 2014 at 09:34 AM

Simply wish to say your article is as surprising. The clarity in your put up is simply excellent and i could assume you're an expert on this subject. Well together with your permission allow me to grasp your feed to keep updated with impending post. Thanks 1,000,000 and please continue the rewarding work.

Posted by: radca prawny lubin | June 18, 2014 at 11:41 PM

Hello, every time i used to check website posts here early in the dawn, as i enjoy to learn more and more.

Posted by: Hip Hop Recording Studios in Hollywood | June 19, 2014 at 11:05 AM

This is very interesting, You are a very professional blogger. I have joined your feed and stay up for in quest of more of your wonderful post. Also, I have shared your website in my social networks

Posted by: escorts manchester | June 21, 2014 at 08:29 PM

My partner and I absolutely love your blog and find most of your post's to be just what I'm looking for. Do you offer guest writers to write content for you? I wouldn't mind publishing a post or elaborating on some of the subjects you write related to here. Again, awesome blog!

Posted by: water storage | June 30, 2014 at 04:11 AM

Hi! I just wanted to say that I love your blog! (P.S: For the website field above, I didn't know what to put since I don't have a website, so I just put Google.com) Thanks, Alex

Posted by: Alex | July 03, 2014 at 11:25 AM

Undeniably believe that which you stated. Your favorite justification seemed to be on the internet the easiest thing to be aware of. I say to you, I definitely get irke while people consider worries that they plainly don't know about. You managed to hit the nail upon the top as well aas defined oout the whole thing without having side effecxt , people could take a signal. Will likely be back to get more. Thanks

Posted by: hippo submersible pumps south africa | July 06, 2014 at 01:12 PM

I really like your blog.. very nice colors & theme. Did you make this website yourself or did you hire someone to do it for you? Plz respond as I'm looking to create my own blog and would like to know where u got this from. appreciate it

Posted by: หนังโป๊ญี่ปุ่น | July 10, 2014 at 02:36 AM

Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the video to make your point. You definitely know what youre talking about, why waste your intelligence on just posting videos to your weblog when you could be giving us something enlightening to read?

Posted by: reiki healing master reviews | July 10, 2014 at 11:43 PM

Whhat a stuff of un-ambiguity and preserveness oof valuable experience concerning unpredicted emotions.

Posted by: spinal health chiropractic eden prairie mn | July 16, 2014 at 10:13 AM

For newest news you have to go to see world-wide-web and on world-wide-web I found this site as a finest site for most up-to-date updates.

Posted by: xxx | July 17, 2014 at 12:17 PM

Thanks a bunch for sharing this with all folks you really recognize what you're speaking approximately! Bookmarked. Please additionally consult with my site =). We may have a hyperlink exchange arrangement between us

Posted by: ksiegowosc | July 18, 2014 at 12:19 PM

Fantastic post however , I was wanting to know if you could write a litte more on this subject? I'd be very grateful if you could elaborate a little bit more. Bless you!

Posted by: minecraft demo | July 25, 2014 at 11:08 AM

Good post. I will be experiencing many of these issues as well..

Posted by: cukrzyca | July 26, 2014 at 10:04 AM

whoah this weblog is excellent i love reading your posts. Stay up the great work! You already know, many people are looking around for this info, you can help them greatly.

Posted by: Whatsapp Spy Conversation | August 02, 2014 at 12:39 AM

It's an remarkable piece of writing designed for all the online users; they will obtain benefit from it I am sure.

Posted by: Play Mortal Kombat X | August 09, 2014 at 08:41 AM

I am sure this article has touched all the internet visitors, its really really nice paragraph on building up new webpage.

Posted by: drag racing cheats | August 17, 2014 at 08:36 PM

Its not my first time to pay a quick visit this site, i am visiting this website dailly and take nice facts from here daily.

Posted by: mortal kombat x ray moves All | August 20, 2014 at 09:41 PM

My famіly members all the time say that I amm wasting my time here аt net, butt I know I am getting familiaгity daily bby reading thes good pօstѕ.

Posted by: jewelry stores that buy engagement rings | September 30, 2014 at 10:03 AM

Since the recent Elnock Inquisitor impetuous impulses impling update, Elnock Inquisitor now sells and stores Impling jars. Just like you need money to purchase these assets, you can resell these assets to extend balance of coins. This new tool was made after taking into consideration many points.

Posted by: Fifa 15 Coins Hack | December 28, 2014 at 03:01 AM

Spot on with this write-up, I actually think this web site needs far more attention. I'll probably be back again to read through more, thanks for the info!

Posted by: Generateur De Credit fut 15 | December 31, 2014 at 04:15 AM

Admiring the hard work you put into your wwebsite and detailed information you present. It's good to come across a blog every once in a while that isn't the same oold rehashed information. Excellent read! I've bookmarked your site and I'm adding yourr RSS feeds to my Google account.

Posted by: http://www.nishiwaki.com/ | January 05, 2015 at 05:29 PM

Are you ready to use the blocks to create the building of your desire. Very BAD Minecraft Present Code Generator 360 Correct "Information". Sometimes of publication, Miner Bot is known as a not but been released bot for Minecraft the allegedly tunnels and mines instantaneously without supervision.

Posted by: http://transformnation.biz/__media__/js/netsoltrademark.php?d=downloadminecraftpocketeditionhack.wor | January 24, 2015 at 03:58 PM

Pimms is Cap Jaluca's award winning restaurant and holds its weight in ambiance and outstanding cuisine amongst the finest in the Caribbean. Ignoring some of these rules will just make you look like a jerk and possibly leave you humiliated. Just like having dolphin velour beach towel which is eye-catching to one and all due to the uniqueness it brings.

Posted by: industrial juicer machine | February 14, 2015 at 09:49 AM

Mobile game development market, so castle clash hack your school may have a nice game or even a lot of online play. Washington has always been an important role in the world.

Posted by: https://docs.google.com/document/d/1hkR73VjV1sUJStWsv0WNcXXjkOw0OqCfP29HldY5gyY/edit | February 14, 2015 at 10:50 AM

What a material of un-ambiguity and preserveness of valuable knowledge regarding unpredicted emotions.

Posted by: how you can help | February 18, 2015 at 07:49 AM

Do you have a spam issue on this blog; I also am a blogger, and I was wondering your situation; we have developed some nice methods and we are looking to exchange methods with other folks, please shoot me an email if interested.

Posted by: insanity max 30 review | February 18, 2015 at 11:38 AM

Your style is very unique in comparison to other people I have read stuff from. Many thanks for posting when you have the opportunity, Guess I will just book mark this web site.

Posted by: online dating | February 18, 2015 at 07:27 PM

They are considering a ban on these compounds due to concerns that the paralysis could become permanent. A good majority move down from the cold up north to our beautiful, white sandy beaches. In a new media driven world, people rely on search, their friends on social networks, and other online media channels to hear about things happening in the digital world.

Posted by: breville je98xl juice fountain | February 19, 2015 at 12:45 AM

obviously like your website however you have to test the spelling on quite a few of your posts. A number of them are rife with spelling issues and I in finding it very bothersome to inform the reality nevertheless I will surely come again again.

Posted by: find more | February 19, 2015 at 12:00 PM

You can find a business's online reviews by doing a web search.

Posted by: Joan | February 19, 2015 at 03:03 PM

With havin so much content do you ever run into any issues of plagorism or copyright violation? My site has a lot off unique content I've either authored myself or outsourced but it appears a lot of it is popping it up all over the web without my authorization. Do you know any methods to help protect against content from being rippled off? I'd really appreciate it.

Posted by: paying surveys | February 19, 2015 at 05:56 PM

These games temple run 2 cheats look incredible with crystal clear coding fundamentals to fulfill various aspects of mobile games Plants Vs. Com, but the sun may be, all genres are present to add games to make squares, and entertainment.

Posted by: docs.google.com | February 21, 2015 at 03:38 AM

With the advancement of internet technology, but" there are some game company still in its rating always being as high as 4. Strong competition for the game label, you may become hugely addictive after playing the games to play with panache, too.

Posted by: candy crush saga hack no survey | February 21, 2015 at 06:13 PM

The types that are available are numerous and you can choose your pick from the ones that range from hand press models to ones that are electrically operated. 5) Another thing to look into is whether the cover charge will include housekeeping services. If you own a centrifugal juicer and are annoyed by the foaming and the clogging switch to a masticating juicer.

Posted by: big mouth juicer | February 25, 2015 at 10:39 AM

Thanks for finally writing about >真の友好関係確立のために~日韓関係について思うこと: 今日のひとこと

Posted by: get paid for survey | March 06, 2015 at 01:48 AM

First off I want to say superb blog! I had a quick question that I'd like to ask if you don't mind. I was curious to know how you center yourself aand clear your head prior to writing. I've had a difficult time clearing my thoughts in getting my ideas out. I do take pleasure in writing but it just seems like the first 10 to 15 minutes are usually lost simply just trying to figure out how to begin. Any ideas or hints? Thanks!

Posted by: gpt sites | March 07, 2015 at 03:05 AM

I could not refrain from commenting. Exceptionally well written!

Posted by: best dating sites | March 07, 2015 at 03:19 AM

Wilkinson, who gave birth to daughter Alijah Mary in May 2014, is now at her pre-baby weight, although she's still dieting and exercising to get toned. We are all different, so the only successful way to reach and maintain a healthy weight is to find what works best for you. A major advantage of using a natural pill or other supplement is that you will even acquire nutrition due to it.

Posted by: flat stomach exercise plan | March 09, 2015 at 08:06 AM

Inside your private Caribbean beach villa, you can kick up your heels and relax in the plush surroundings. Compared to most other masticating juicers on the market today, this machine has superb looks. There are a total of nine unique habitats where you may discover many different types of wildlife animals and over one hundred species of birds that you may enjoy seeing while on your Florida vacation.

Posted by: black anddecker juicer | March 15, 2015 at 02:38 AM

In some cases this Depigmentation also results the coloration of retina and inside layers of eye. Ayur - Vedic approach of the treatment is very much similar to herbal remedies. Loss or change in color of the inner layer of your eye (retina).

Posted by: what vitiligo disease | March 24, 2015 at 10:55 AM

Keep this going please, great job!

Posted by: fitness supplements | May 27, 2015 at 06:55 PM

Anadrol has been used in avoiding losing muscle tissue in extreme troubles which include ALLOWS or other concerns.

Posted by: Montana anadrol | May 29, 2015 at 10:35 AM

GEICO providers are often available to allow youu to finnd the correct safety and provide anyone peace-of-mind.

Posted by: car insurance comparison between Cities | July 20, 2015 at 09:20 AM

Avoid acquiring add onns in case you are not apparent the things they do-or what their conditions are.

Posted by: car insurance comparison quote | July 20, 2015 at 12:49 PM

Plussince every synthetic service that produces anabolic steroids manufactures Testosterone Propionate and also every preceding metro research and due to the fact that black-market revenue will likely be the most sizeable part with all the steroid market place you can know how and exactly why a lot Testosterone-Propionate sees his or her strategy to use through the gloves of many each and every year. Testosterone-Propionate just like all options testosterone is especially anabolic and androgenic; the same amount of both in protects.

Posted by: strongest propionat | September 10, 2015 at 03:41 PM

I do believe all the concepts you've presented to your post. They are very convincing and will definitely work. Nonetheless, the posts are too brief for novices. May you please lengthen them a bit from next time? Thanks for the post.

Posted by: Beststeroids | October 02, 2015 at 02:20 AM

The tri-annual solution covers treatment for all creeping parasites, except fleas, termites, mosquitoes as well as bed insects.

Posted by: bendoregonpestcontrolpros.wordpress.com | February 28, 2016 at 08:30 PM

It's very simple to find out any topic on web as compared to textbooks, as I found this article at this website.

Posted by: http://muaythaiteam.it/?p=559 | June 05, 2016 at 01:46 AM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/81227/3139240

Listed below are links to weblogs that reference 真の友好関係確立のために~日韓関係について思うこと:

» 竹島の歴史・日韓の温度差 [斜め下45度から]
日本海に浮かぶ竹島は島根県隠岐の島町の管轄にあります。  日本人は一人もいません。島には基本的には韓国の警備隊が常駐し、一人の漁民が住んでいるだけです。韓国が実... [Read More]

Tracked on March 30, 2005 at 12:57 AM

« 公開されたメールについて思うこと | Main | 竹島の日制定は当然のこと »